• Arc2 architectuur
  • Kebajastraat 41, 1336 NA Almere
  • 036 521 7770
  • info@bruggenarchitectuur.nl

hekwerk

SpoorbaanpadBruggen

Het Spoorbaanpad is een fietssnelweg in Almere. Het Spoorbaanpad is 12 km lang en daarmee een van de langste fietspaden van Nederland. Het pad is in de jaren '80 aangelegd langs de spoorbaan, waar het zijn naam aan dankt. De nieuwe fietsbruggen komen over de over...

PanamaBrug Zoetermeer voltooid

De bouw van de PanamaBrug in Zoetermeer is voltooid! In samenwerking met aannemer Meerdink Bruggen heeft Arc2 architectuur voor de nieuwe brug het architectonisch ontwerp gemaakt.  Er is veel aandacht besteed aan een sociaal veilige oversteek door een combinatie van maximale transparantie in hekwerk, gekozen constructieve oplossingen en hoogwaardige verlichting.  

Tijdelijke hulpbruggen

Tiental tijdelijke hulpbruggen Oranje Loper verbeelden de stad Arc2 architectuur heeft in samenwerking met AnteaGroup een concept-ontwerp gemaakt voor een tiental tijdelijke bruggen in het historische centrum van Amsterdam. De hulpbruggen worden ingezet tijdens...

BeverBrug

Brug uit FSC boomstam In samenwerking met Meerdink Bruggen heeft Arc2 architectuur een ontwerp gemaakt voor een drietal circulaire bruggen in Nijmegen. De voet-fietsbrug aan de Geologenstrook is ontworpen als Beverbrug. In het water van het Nijmeegse park huisvest...

BeverBrug opgeleverd

De onlangs opgeleverde BeverBrug ligt er mooi bij in Nijmegen. De karakteristieke hoofddraagconstructie van de brug is uit hele stammen gezaagd, het hekwerk is opgebouwd uit C2C hout. Mooi werk door Meerdinkbruggen!

BeverBrug in productie

De BeverBrug is door Meerdink Bruggen in productie genomen. De overspanning van de karakteristieke brug wordt gemaakt door een in twee delen gezaagde Azobe boomstam, het hekwerk wordt opgenbouwd uit C2C hout verwerkt in een organisch patroon. Het ontwerp verwijst naar de aanwezige beverfamilie in het Nijmeegse park.

Parametrisch paneel Panamabrug

Het eerste proefpaneel voor de PanamaBrug in Zoetermeer is door Meerdink Bruggen gerealiseerd. Het paneel dat parametrisch is ontworpen vormt onderdeel van het hekwerk voor de 98 meter lange fiets- voetgangersbrug. Het verbeeldt de creatie van land uit water. 

PanamaBrug wint

Ons ontwerp voor de nieuwe PanamaBrug in Zoetermeer is verkozen tot winnaar in een D&C aanbieding met Meerink Bruggen op basis van de hoogste EMVI-score. Door gebruik te maken van slimme constructieve oplossingen en maximale transparantie in het hekwerk vormt de nieuwe brug een sociaal veilige en eigentijdse verbinding in het landschap.

Voetbrug Bemmel in productie

De nieuwe stalen voetbrug voor een locatie in Bemmel is in productie bij Meerdink Bruggen. Het ontwerp van de brug verwijst met haar organisch uitwaaierende hekwerk naar de landschappelijke context waarin deze zich manifesteert. De brug maakt straks de verbinding mogelijk tussen de wijk en het nabijgelegen Park Lingezegen. 

Opening Brug Groote Wielen

Onder grote belangstelling is de brug over de Groote Wielenplas in Rosmalen officieel in gebruik genomen. De brug maakt met een lengte van 85 meter een sprong over de waterplas volgens een vloeiende curve. Het hekwerk vormt een lange rietkraag die beide oevers met elkaar verbindt. De brug is gebouwd door Colijn Aannemersbedrijf.